Tefal GC772D OptiGrill 2-in-1 GC772D intelligente grill en bbq rvs - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GC772D OptiGrill 2-in-1 GC772D intelligente grill en bbq rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

S***************@l****** 18-01-2024
Makkelijke grill, je kiest wat je wilt maken bv tosti. Je drukt op de knop tosti, gaat voorverwarmen, piept en je stopt je brood er in. Je hoeft niet steeds te kijken of het klaar is hij piept en je hebt een perfecte tosti. Bij een steak netzo, daar kun je makkelijk aan de kleur van het apparaat ontdekken hoe je steak word. Raw/medium/weldone.
Opengevouwd kun je hem als bbq/grill gebruiken, makkelijk ook voor de zomerse dagen.
Schoonmaken: makkelijk uitneembare platen, even onder de kraan met een sopje, net zoals de lekbakjes. Kan ook in de afwasmachine maar met de hand zo gepiept.
Groot en fijn apparaat.

n**********@g******** 16-01-2024
Heel handige contactgrill! De oude was kapot gegaan na 30 jaar gebruik en ik kreeg de kans om deze te testen.

Heerlijke tosti's en een handig opvangbakje. ook handig, bijna alles kan in de vaatwasser! In de komende maanden wil ik meer programma’s en functies testen, omdat het een veelzijdig apparaat is zou je er veel verschillende gerechten mee moeten kunnen maken.

Het apparaat is best wel prijzig, maar tot nu heel makkelijk te gebruiken. Ik heb helaas nog geen kans gehad om alle functies uit te testen. Voor een tosti is het in elk geval een ideaal apparaat. Helaas kan ie niet opgeslagen worden op zijn zij, waardoor ie best wel wat plek inneemt.

j*****************@h********** 12-01-2024

Geweldig allround

Ik ben erg tevreden met de Tefal OptiGrill 2in1. Vooral de verschillende standen zijn geweldig. Het apparaat is als normale grill ideaal te gebruiken, maar ook de BBQ stand is geweldig en erg makkelijk in gebruik. Een grillpan heb ik niet langer nodig. Ondertussen heb ik al meerdere dingen met de grill klaargemaakt:

1. Een heerlijk stukje zalm door gebruik te maken van het voorgeprogrammeerde programma. Het was in no-time klaar en perfect gebakken.
2. Heerlijke gegrilde groenten, nog nooit was dit zo snel klaar. Door het voorgeprogrammeerde programma hoefde ik niet steeds te kijken of hoe het ervoor stond.
3. Tosti’s komen er lekker krokant uit, de tostistand doet er langer over dan ik gewend was bij mijn oude grill, maar omdat de tosti er krokanter uit kwam was het het wachten waard.
4. Ook om te courmetten is de BBQ stand ideaal te gebruiken.

Het is fijn dat het apparaat rekening houdt met de dikte van vlees of vis en de kooktijd hieraan aanpast. Hierdoor komt alles er iedere keer perfect gebakken uit. Het is daarnaast ideaal hoe snel de gril schoon te maken is en dat de meeste onderdelen in de vaatwasser kunnen.

Pluspunten

• Veel programma's
  • Makkelijk schoon te maken
  • BBQ stand

Minpunten

• Te groot om makkelijk op te ruimen
  • Prijs

l****@v********* 11-01-2024

Mooie en superhandige grill!

Al langer op zoek naar een grill met een groot oppervlak en uitneembare platen en we lijken hem zowaar gevonden te hebben! De platen zijn genoeg voor meerdere tosti's of panini's en dat was 1 van onze wensen. De optigrill heeft meerdere functionaliteiten, waaronder diverse opties qua knapperigheid! Superhandig! Maar ook vlees bereiden gaat supersnel op de optigrill, waarbij je ook weer kunt kiezen uit meerdere bereidingen waarna het apparaat vervolgens zelf de rest doet. Waar wij erg enthousiast over zijn, is het feit dat het vlees zijn sappigheid behoudt. De hamburgers die we erop hebben gemaakt smaakte in alle bereidingen heerlijk en de overtollige vetten, en kruimels, worden netjes opgevangen in het opvangbakje. Zowel het opvangbakje als de platen kunnen vervolgens in de vaatwasser, zodat de optigrill weer snel klaar is voor het volgend gebruik.

De optigrill is was duurder in aanschaf, maar zeker het geld waarde. Het design is mooi, dus staat ook nog eens goed in je keuken. Qua afmetingen is hij wel wat groter, dus dit is wellicht niet ideaal in kleinere keukens of keuken met weinig opbergruimte. Al met al zijn wij in ieder geval laaiend enthousiast over deze optigrill!

Pluspunten

• Oppervlak grillplaten
  • Verschillende bereidingsopties
  • Goed resultaat
  • Uitneembare platen

Minpunten

• Aanschafprijs
  • Grootte van het apparaat

yanlu 10-01-2024

Topapparaat!

Wat een geweldige keukenhulp is de Tefal Optigrill 2in1! Steaks bereiden is nog nooit zo makkelijk geweest: je kiest het automatische programma "rood vlees", wacht totdat de grill voorverwarmd is en legt vervolgens het vlees op de grill. Er kan gekozen worden uit drie garingsniveau's (rare, medium en well-done). Zodra er een garingsniveau bereikt is, hoor je een piep en afhankelijk van je gewenste cuisson is je eten klaar. Ik heb voor standje "medium" gekozen en het vlees was perfect medium gebakken. De buitenkant van de steak is iets minder bruin dan ik had verwacht, maar zeker niet minder lekker. Ook de grillstrepen zien er professioneel uit. Door de groeven in de grillplaat vloeit het overtollige vet weg en wordt het opgevangen in een lekbakje, waardoor de steaks minder vettig zijn.
Naast steaks kan er nog een heleboel andere gerechten bereid worden. De Optigrill 2in1 heeft namelijk 9 automatische programma's in totaal (rood vlees, hamburger, worst, varken, gevogelte, vis, zeevruchten, sandwich en paprika) en daarnaast ook nog een ontdooifunctie en een handmatige grillmodus.
Met het automatische programma "sandwich" heb ik in standje "rare" panini's met ham en kaas gemaakt. Het broodje had een lekker krokante bite en de kaas was goed gesmolten.
Met het automatische programma "vis" heb ik mijn zalmmoten in standje "medium" gegrild. Het huidje was perfect krokant gebakken en de zalm zelf was heerlijk sappig.
De Optigrill is ook 180 graden open te klappen en te gebruiken als barbecue. Met kerst heb ik daarom de Optigrill gebruikt als gourmetplaat en dat is ook heel goed bevallen. Het bakoppervlak is groot genoeg voor vier personen. De barbecue warmt snel op en de temperatuur is makkelijk te verstellen met de thermostaat die aan de zijkant zit.
En wat ook niet onbelangrijk is, is dat zowel de grillplaten als de lekbakjes verwijderbaar zijn en in de vaatwasser mogen. Met de handwas is het ook zeer makkelijk om deze weer schoon te krijgen.
De Optigrill komt met een receptenboek en verder kan er ook een Tefal-app gedownload worden waar nog meer recepten te vinden zijn. De app gebruik ik wanneer ik inspiratie nodig heb voor het avondeten.
Het enige nadeel is dat de Optigrill vrij groot is en nogal wat opbergruimte vergt. Maar vanwege de veelzijdigheid van de Optigrill is mijn tostiapparaat en mijn tafelbarbecue overbodig geworden en hou ik alsnog ruimte over in mijn kast.
Kortom, ik ben absoluut fan van de Optigrill 2in1 en raad het iedereen aan!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede resultaten
  • Veel automatische programma's

Minpunten

• Groot apparaat

Baby_becca 10-01-2024

Prettige grill, ook voor vegetariërs

Dit is de eerste keer dat ik een grillapparaat heb gebruikt en dit is me goed bevallen. Het apparaat is zeer gemakkelijk in gebruik met voorgeprogrammeerde programma's. Ik heb het grillapparaat met name gebruikt voor het grillen van groenten, maar ook voor zoete aardappel en voor pitabroodjes. De groenten komen er heerlijk en smaakvol uit en je kan gemakkelijk een lekker broodje gegrilde groentes maken. Door uit een voorgeprogrammeerd menu te kiezen wordt je groente perfect gegrild. De platen zijn na het afkoelen heel gemakkelijk te reinigen omdat je ze heel makkelijk uit het apparaat haalt. Ook andere onderdelen zoals lekbakje zijn heel gemakkelijk te verwijderen en schoon te maken. Wat ik minder vond aan het apparaat is dat als je een 2de ronde wilt grillen dat het best een tijd duurt voordat het apparaat weer verwarmt is, terwijl ik het idee had dat deze toch echt al heet was nadat je net wat van de grill haalt. Verder krijg je wel een gourmet geur in je huis als je dit apparaat gebruikt. Het helpt wat om goed te luchten en de afzuiger op maximaal te zetten. Het apparaat is vrij groot wat fijn is omdat je een goed oppervlakte hebt om te bakken, bij een wat kleinere keuken is dit wellicht wat minder ideaal.

• Groot oppervlak

Minpunten

• Groot apparaat indien kleine keuken
  • Goed luchten ivm gourmetlucht

Lydia123 10-01-2024

Mooie veelzijdige grill!

Prachtige grill! Deze is erg veelzijdig: met 9 programma's voor bijvoorbeeld vlees, groenten en tosti's, een handmatige stand en je kunt de grill openklappen tot BBQ. Door al deze mogelijkheden kun je er zelfs complete maaltijden mee maken! Ik gebruikte de handmatige functie voor falafal, naan, en zelfs frietjes. Het apparaat lijkt vooral op vlees georiënteerd te zijn maar de grill werkt ook goed voor vegetarische opties en vleesvervangers. Ik gebruikte bijvoorbeeld het programma voor burgers en groenten. De grill is wat groter dan verwacht en maar hij heeft dan ook enorm veel mogelijkheden.

De grill is snel op temperatuur. De grill past de kooktijd automatisch aan, wat erg prettig is. Het apparaat geeft een vrolijke geluid na voorverwarming, als deze op temperatuur is en wanneer het product klaar is of een bepaalde gaarheid bereikt (rare, medium, well-done).

De grill geeft een perfect resultaat: mijn tosti's heb ik bijvoorbeeld gemaakt met de sandwich stand en deze waren knapperig van buiten en nog heerlijk zacht van binnen! Waar je met andere producten het brood wat meer uitdroogt.

De grill is 180° te openen waardoor deze als BBQ kan worden gebruikt. BBQ stand werkt ook goed, je kunt de warmte reguleren met een knop met 4 temperaturen aan de zijkant. Leuk met de feestdagen of in de zomer op de tuintafel! De grillplaten en lekbakjes zijn vervolgens makkelijk te verwijderen en kunnen gewoon in de vaatwasser.

Op de tefal app en in het receptenboekje vind je leuke recepten, zo blijf je geïnspireerd om nieuwe gerechten uit te proberen.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Degelijk apparaat
  • Perfect gegrilld eten
  • Onderdelen kunnen in de vaatwasser

Minpunten

• plek voor 2 tosti's tegelijk, maar wel heel snel

Ingrid O 09-01-2024

Fijne grill en bbq

Heb deze 2in1 grill net voor de feestdagen in gebruik genomen. Meteen kunnen gebruiken als elektrische bbq samen met mijn zoon ipv gourmet. Super handige bakplaat en vet loopt zo in lekbakjes. Dicht gebruikt voor biefstuk. Fijn en makkelijk instellen op vlees en je ziet de gaarheid aan de kleur van het lampje. Verder ook wat geëxperimenteerd met vlees en ananas bijvoorbeeld. Maar heel fijn en veelzijdig apparaat. Duidelijke programma’s. Handige recepten in de app en de platen en lekbakjes kunnen zo de vaatwasser in.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Makkelijk schoonmaken
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Neemt veel ruimte in

Ilo 07-01-2024

Tefal Optigrill 2in1 een aanrader

De Tefal Optigrill 2in1 is een geweldig apparaat voor het bereiden van diverse gerechten zoals zalm, kip, rund en heerlijke panini broodjes. Je hebt zelfs de mogelijkheid om de grill 180 graden te openen, waardoor het ook als binnen gril kan functioneren. De grill is gemakkelijk te bedienen en de 9 automatische programma's maken het koken zo moeiteloos! De kookplaten zijn afneembaar en kunnen eenvoudig in de vaatwasser worden geplaatst,

Wij zijn erg blij met deze grill en zou ik het zeker aanbevelen aan anderen.

Het enige kleine nadeel is dat het apparaat behoorlijk groot is, dus het kan wat ruimte in je keukenkastjes innemen.

Kortom, een geweldige grill die veelzijdigheid biedt en gemakkelijk schoon te maken is, maar houd rekening met de grootte als je beperkte ruimte hebt in je keuken.

Pluspunten

• Gemakkelijk te gebruiken
  • 180 graden te openen voor indoor BBQ
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Groot formaat

b********@u********* 06-01-2024
Fijne multi inzetbare grill. Best een groot apparaat en zware kwaliteit, deze past niet zomaar in een kastje, toch even een tip ivm alle andere keukenapparatuur die men in de keuken al gebruikt. Deze Tefal OptiGrill 2 in 1 heeft een groot bakoppervlak met mooie grillplaten waardoor er grote of meerdere stukken tegelijk klaargemaakt kunnen worden. Oppervlakte word nog groter doordat deze optigrill 180° opengeklapt kan worden. Dan word het een soort van barbecue. Heel erg handig zijn de opvangbakjes voor het afvoeren van overtollig vet. Makkelijk schoon te maken doordat grillplaten en opvang bakjes er zo uitgehaald/uitgeklikt kunnen worden, als het apparaat is afgekoeld natuurlijk! Automatische programma's, ik heb met zalmmoten dit geprobeerd en echt een heerlijk supermals stukje zalm gegeten. De gaarheid volgens de kleuren op de display kloppen echt. Ook bij een heerlijke hamburger getest. Eersr de hamburger gegrild en daarna het broodje op een afkoelende grill, tezamen=smullen! Een gewone simpele tosti met het automatische programma komt er ook heerlijk krokant uit. De Tefal app is trouwens een handig hulpje voor inspiratie en hulp tijdens het maken, bakken van de maaltijd. Ook om je eigen recepten te bewaren en een boodschappenlijst te maken. Alles bij elkaar heeft Tefal zich overtroffen hiermee!

j**********@c******** 06-01-2024

Super Grill/BB!

De Tefal 2in1 OptiGrill is een super contactgrill die ook als (opengeklapt) BBQ te gebruiken is. Het apparaat doet wat het moet doen. De voorkeuze instellingen om te grillen werken prima. Buiten dat kun je ook handmatig grillen en zelf de temperatuur bepalen. Nadeel vind ik dat je het apparaat in gesloten toestand niet kunt vergrendelen en rechtop weg kunt zetten. Verder een super toevoeging in de keuken voor diverse doeleinden! De afgelopen dagen verschillende zaken geprobeerd. O.a. tosti's. Deze gaan super op het automatische programma. Verder ook biefstuk en andere soorten vlees. Allemaal erg goed bereid en het vlees blijft heerlijk mals.

Pluspunten

• super bakresultaat
  • handige voorkeur menu's

Minpunten

• niet rechtop weg te zetten

Nanda Zwart 05-01-2024

OptiGrill 2 in 1: Een Culinair Genot Met Handige Functies

De OptiGrill 2 in 1 is een accessoire dat zeer handig is voor diverse gerechten, zoals kip, croissants, tosti's en meer. Het apparaat is behoorlijk ruim en geschikt voor het bereiden van grotere hoeveelheden. Let echter op dat de grill groot is en niet helemaal onder mijn kastjes kan worden geopend; dit is belangrijk bij de aanschaf. De verschillende standen zijn uiterst praktisch, aangezien de grill al het werk voor je doet. Kies eenvoudig het programma, wacht tot het apparaat is voorverwarmd en plaats dan je ingrediënten in de grill. Voor wie meer controle wil, is er zelfs een handmatige stand beschikbaar. Je kunt de grill ook openklappen en het als een gourmetstel gebruiken. Een groot voordeel in vergelijking met onze oude grill is de snelheid waarmee de OptiGrill warm wordt. De platen zijn gemakkelijk schoon te maken en kunnen in de vaatwasser, maar het is aan te raden om ze met de hand schoon te maken, wat ook eenvoudig is. Een leuk detail zijn de dikke randen van de grillplaten, die tijdens het koken mooie strepen op de gerechten achterlaten. Dit voegt niet alleen een visueel aantrekkelijk element toe, maar verbetert ook de smaakervaring. Het meegeleverde lekbakje is handig om het vet/kaas op te vangen en te voorkomen dat het op je aanrecht belandt.

Pluspunten

• groot
  • snel warm
  • makkelijk schoon te krijgen
  • 2 in 1

s*************@g******** 05-01-2024

Prima grill voor een tosti, steak, of als tafelgrill

De Tefal OptiGrill 2-in-1, veel functionaliteit in een mooi apparaat. Je krijgt negen programma’s ingebouwd in het apparaat, beschikbaar met een druk op de knop. Het is een mooi, stevig apparaat, wat vertrouwd aanvoelt door zijn gewicht. Eenvoudig in de bediening, kan je zonder handleiding al snel op weg. Aan opties ook geen tekort. Wil je een tosti maken, of een burger, het kan allemaal. Opengeklapt is het een prima grillplaat, waar je prima met meer mensen mee kan grillen aan tafel. Natuurlijk kan je ook een lekker stukje vlees of wat groentes bereiden. De twee elementen kunnen los, daardoor kan de grill eenvoudig gereinigd worden, altijd handig. Er zijn bakjes aanwezig waar kruimels en vet in geveegd kunnen worden. Deze maken het reinigen erg makkelijk. De grillplaten zelf kunnen ook los, waardoor deze goed schoon kunnen worden gemaakt. Kortom, dit is een absoluut top apparaat, zeker een aanrader voor iedereen.

Pluspunten

• Voelt goed aan
  • Zware kwaliteit

Minpunten

• Groot formaat

k***********@h********** 04-01-2024

Een fijne, robuuste en moderne grill!

De Tefal grill is mooi, zwaar en robuust.
Het apparaat is eenvoudig in gebruik en is ideaal om te grillen en bakken.
Er zijn inmiddels al meerdere stukken vlees en vis op gebakken, maar ook velen tosti's met heerlijke kruiden.
Het is ook leuk om het apparaat open te klappen voor de bbq optie en daar groentes op te grillen zoals courgette en aubergine.
Het grillen vinden mijn kinderen ook heel leuk om te doen.

Toen ik op de Tefal app keek vond ik ook super veel lekkere gerechten waarvan ik er uiteindeijk eentje heb gemaakt en dat smaakte ook heerlijk.
De app zorgt voor inspiratie en je kan de gerechten ook opslaan. Nu moet ik alleen nog even tijd vinden om de andere recepten te gaan maken.

Daarnaast heb ik ook de 9 automatische programma's gebruikt en het is een geweldige toevoeging.
Mijn ervaring van het visprogramma, rood vlees en de hamburger was top.

De grill heeft automatisch de temperatuur en kooktijd aangepast voor een fantastisch resultaat.
Het visprogramma zorgde voor een heerlijk sappige zalmfilet, en ook het hamburgerprogramma resulteerde in een mooi sappig gegrild stuk vlees.
Ook het rood vleesprogramma zorgde voor een mals stuk vlees waar het sap lekker uit kwam lopen.

Het schoonmaken van het apparaat gaat ook eenvoudig omdat de onderdelen die je het meeste gebruik in de vaarwasser kan doen.
Het enige nadeel is dat het apparaat niet makkelijk in onze keukenkastjes passen, omdat hij nogsl groot is.

Lang verhaal kort, ik raad dit apparaat zeker aan!

Pluspunten

• Robuust
  • Bakt goed

Minpunten

• Zwaar

Melike1986 04-01-2024

Veelzijdig, makkelijk en snel

Wij hebben de optigrill 2in1 nu twee weken in huis en gebruiken deze dagelijks. Overdag even snel een tosti (met de sandwich functie) in vergelijking tot onze eerdere grill gaat dit echt supersnel. In de avond gebruiken wij deze om onze steaks te bakken met de rood vlees functie. Instellen, wachten op de kleurindicator en klaar. Perfecte steaks. Medium/rare voor onszelf en medium/well done voor de kinderen. De steaks kwamen er precies uit zoals wij willen. Om een volledige maaltijd te bereiden hebben we de Tefal app erbij gepakt en wat groentespiesjes bereid. Ideaal! De grill is heel makkelijk (knopje aan zijkant) open te klappen tot barbecue, waardoor we op een dubbel zo groot oppervlak meerdere vissen konden bereiden met de visfunctie, en dat in een mum van tijd. Er zijn in totaal 9 programma’s, dus je kan alle kanten op. De onderdelen zijn makkelijk los te halen en gaan gewoon in de vaatwasser. Last but not least. De grill is mooi om te zien. Dit vinden wij toch wel belangrijk omdat hij veel wordt gebruikt en op het aanrecht blijft staan. Wij zijn blij met de optigrill.

Pluspunten

• Groot grilloppervlak, maar toch compact
  • Perfecte grillresultaten
  • 9 automatische programma’s

Minpunten

• Vingerafdrukken

j******@g******** 04-01-2024
Het uitpakken van de Tefal 2-in-1 grill was een duidelijke en eenvoudige ervaring. In de doos vond ik een handig boekje met zowel een handleiding als een aantal heerlijke recepten, wat meteen uitnodigde om de grill uit te proberen. Ik was in eerste instantie wat sceptisch over het gebruiken van alweer een nieuwe app voor een keukenapparaat. Maar het aanmaken van een account ging verrassend gemakkelijk en zonder problemen. In de app vond ik allerlei leuke gerechten, wat echt een meerwaarde is. Mijn eerste test met de grill was een panini. De vaste programma's van de grill zijn gemakkelijk in gebruik en zeer gebruiksvriendelijk. Het grillen van kip, wat normaal best lastig kan zijn, ging met deze grill vlot en gemakkelijk. De kip was snel klaar en perfect gegaard. Een bijzonder handige functie van de grill zijn de duidelijke piepjes en het lampje die aangeven wanneer het eten de juiste gaarheid heeft bereikt. Dit werkt verbazingwekkend goed en neemt het giswerk uit het grillen, waardoor elk gerecht precies goed uitpakt. Morgen ga ik zalm proberen te grillen, iets wat ik normaal niet snel zou doen. Deze grill nodigt echt uit om nieuwe dingen te proberen in de keuken. Het toestel kan ook volledig opengeklapt worden, waardoor het een kleine bbq wordt. Met vier temperatuurstanden is er genoeg keuze voor diverse grillgerechten. We gebruikten het als een soort gourmetstel en de kinderen vonden het geweldig. Hoewel het schoonmaken vanwege de groeven in eerste instantie wat lastig lijkt, is dit geen probleem omdat de grillplaten in de vaatwasser kunnen. Dit maakt het opruimen na gebruik heel eenvoudig. Het is wel belangrijk om voorzichtig te zijn met de bovenkant van de grill, omdat deze erg warm wordt. Vooral als er kinderen in de buurt zijn, is het belangrijk om hier rekening mee te houden om ongelukken te voorkomen. De Tefal 2-in-1 grill is een stijlvolle en praktische toevoeging aan elke keuken. Het apparaat is veelzijdig en makkelijk in gebruik, ideaal voor zowel een snelle maaltijd als voor gezellig koken met de familie. Een echte aanrader voor iedereen die van gemakkelijk en lekker grillen houdt.

Nicky van Dijck 03-01-2024

korte tijd op temperatuur en grillen en bbqen werkt perfrect. ik heb in de korte tijd dat ik hem nu in bezit heb al enkele keren een heerlijke maaltijd bereid, enkel met de Optigrill. Zowel groenten als diverse soorten vlees worden heerlijke mals en knapperig van buiten. Echt een aanrader voor mensen die nog zoeken naar een nieuwe grill of een manier om het eten op een andere manier te bereiden. Wat mij daarnaast ook is opgevallen zijn de speciale functies van deze grill zoals de automatische programma's en 180 graden open functionaliteit. Deze maken het echt een zeer compleet product. Wat ik kan aanraden is om de tefal opp te downloaden hiermee heb je een hoop functionaliteiten, tip en tricks en recepten binnen handbereik.

a**************@g******** 03-01-2024

een verrijking van mijn kookkunst

Heb deze op moeten halen bij een postpunt, maar wat een zware doos, dat had ik niet voorspeld, maar na het openmaken van de doos was het snel duidelijk wat een solide apparaat is die, hier kun je wel wat mee doen, heb natuurlijk eerst geprobeerd met twee hamburgers, dit ging alvast goed en snel klaar en het overtollige vet werd opgevangen in het bakje en dan zie je pas wat je anders opeet, dus het is ook nog gezond, hebben na de Kerst er een BBQ van gemaakt en alle restjes van de Kerst opgemaakt , dat was gezond, gezellig en snel klaar, kortom wat een uitvinding. heb nu ook gezien dat je er een bakje bij kunt kopen en dan kun je zelf taart bakken met deze opti grill, dus dat is toch wel erg leuk. Heb ook spies met groente erop gelegd snel klaar en gezond, ook de instel mogelijkheid van temperatuur bij de BBQ is handig, maar ook de knoppen op de hendel. Kortom wij als gezin gaan hier nog heel veel plezier aan hebben

Pluspunten

• ook als BBQ
  • stevig
  • snel heet
  • talloze mogelijkheden

Minpunten

• beetje log apparaat

b******@h********** 03-01-2024
Ik ben blij ik kon die product testen. De grill van Tefal geeft een goede eerste indruk . Eerst zie je meteen dat hij stevig en duurzame is . Hij kan makkelijk dikke steak of stuck vlees grillen .hetzelfde voor groeten als courgette of aubergine. Hij is wel krachtig en alles is snel gegrilde dankzij zijn 2100 watt . Hij heeft 9 automatisch programma’s die rekenen zelf hoe lang het moet gegrilde worden . Die kan aangepast worden voor langer of korter tijd met een knop. De sandwich en groeten programma’s waren perfect ! Vlees was ook makkelijk in te stellen . De grill die veel ruimte al heeft kan volledig openen en wordt zo een barbecue . Er zijn ook een lekbakje voor en een achter die wel handig zijn . De bakplaten kunnen los en gaan in de vaatwasser. Het enige nadel is dat hij beste grote is .

Sander 03-01-2024

Veelzijdige grill voor complete maaltijden!

De grill is zoals we gewend zijn van Tefal, een kwalitatief en stevig apparaat. Het wordt geleverd met een handig en mooi receptenboekje voor inspiratie. Deze recepten zijn overigens ook eenvoudig terug te vinden in de Tefal app. De grilloppervlakte van het apparaat is mooi groot en kan naast het traditionele tosti-ijzer ook gebruikt worden als barbecue/grill. Hiervoor kan de knop aan de zijkant ingedrukt worden en wordt de oppervlakte om te grillen plat gemaakt (180 graden). Zo kan er meer eten tegelijk op, dit vond ik ideaal! Om het een tosti-ijzer te noemen doe je het apparaat overigens te kort. De grill is geschikt om een complete maaltijd te maken en beschikt over 9 automatische programma’s die het bakken een stuk makkelijker maakt. Het apparaat past automatisch de tijd aan afhankelijk van het gekozen gerecht en programma. Zo kun je heerlijk en eenvoudig hamburgers, vis of steak bakken. Nadat ik klaar was met het grillen kon ik de platen losmaken en ze eenvoudig schoonmaken.

Pluspunten

• Groot grilloppervlakte
  • Geschikt voor complete maaltijden

Minpunten

• Groot apparaat op je keukenblad

Emstelon 03-01-2024

Absolute verrijking voor in de keuken

Ik heb deze Optigrill 2in1 RVS mogen testen en ik ben erg onder de indruk geraakt van de mogelijkheden met dit intelligente apparaat. De Optigrill 2in1 ziet er prachtig uit en heeft een professionele uitstraling door het RVS materiaal. Alles klopt gewoon. Je kan met dit apparaat grillen en barbequeën. Voor het intelligent grillen zijn er 9 automatische programma’s voor diverse vleesproducten, vis en sandwiches. De Optigrill meet dan de dikte van de te bereiden producten op de millimeter nauwkeurig. Je maakt een keuze in het product en zet het apparaat aan. In de bedieningspaneel zit rechts een display die in verschillende kleuren kan oplichten. Wit is opwarmen, blauw is starten, geel is rood vlees, oranje is medium doorbakken en rood is doorbakken. Aan elke cyclus komt een signaal en aan het einde nog meer. Duidelijker kan niet. Het is ook mogelijk om een diepvriesproducten te grillen, daar is een programma voor. Verder is het mogelijk om de Optigrill handmatig te bedienen, mocht je dat wensen. Ik heb verschillende programma's getest met slavinken, hamburgers, kipfilet en varkenshaas en het resultaat was heerlijk. Geen vet, geen droog vlees. Het vlees was allemaal heel smakelijk en oogt geweldig. De Optigrill doet het werk, echt geweldig! In de tussentijd heb je tijd om andere gerechten te bereiden. Verder kan je de Optigrill helemaal open klappen en hem gebruiken als barbeque, met een groot oppervlakte. 2x 30x20 cm. Aan de zijkant kan je hem op verschillende standen zetten qua temperatuur. Een lampje knippert tijdens het opwarmen en zodra temperatuur bereikt is brand die constant. De platen zijn vrij snel op temperatuur. Ook het barbequeën gaat echt heel eenvoudig. Bediening en eindresultaat is geweldig. Al het kookvocht of vet wordt opgevangen in lekbakjes, die net als de uitneembare grillplaat eenvoudig te verwijderen zijn en schoon te maken. Er is ook een Tefal App waarmee je lekkere gerechten kan maken en hoe je de Optigrill bij dat gerecht moet gebruiken. Handige tips vind je hierin terug, mogelijkheid om zelfgemaakte gerechten cq recepten toe te voegen. Wat ook leuk is, als je nog wat producten in de koelkast heb liggen dat over is, dan kan je dat invoeren en dan geeft de Tefal App de te maken gerechten aan. Om even wat inspiratie op te doen. Een weekplan of boodschappenlijst maken bestaat ook tot de mogelijkheid. De Optigrill 2in1 heeft 2 jaar fabrieksgarantie en heeft 15 jaar repareerbaarheid, hetgeen weer goed is voor ons milieu.

Pluspunten

• Grillen of barbequeën
  • 9 automatische programma’s
  • Groot bakoppervlak door 180 graden open te klappen
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Tefal App

c************@g******** 02-01-2024
Met de optigrill 2 in 1 maak je gemakkelijk je complete maaltijd klaar. Door de ruime bakplaten kun je hier meerdere gerechten tegelijk op maken, zo heb ik aan de ene kant het vlees gezet en aan de andere kant mijn groenten (sperziebonen en plakken aubergine en courgette). De grill warmt heel snel op, erg fijn! Je kunt de grill volledig openen en plat op tafel leggen, ideaal als je aan tafel wilt grillen of barbecueën (dankzij de 2 in 1 functie van dit apparaat) zoals nu met de feestdagen. Tefal biedt een app aan waar je ontzettend veel ideeën op kunt doen voor gerechten! Deze grill biedt 9 verschillende automatische programma’s aan waarvan ik er nu 4 getest heb. De worst wordt goed gaar maar blijft heerlijk sappig. Mijn zalm was precies goed bereid. Het vlees, zoals mijn varkensvlees, kan je op verschillende manieren bereiden zoals jij het lekker vindt. Rare, medium rare en well done wordt eenvoudig weergegeven met de gaarheidsindicator in kleur. De bijgeleverde lekbakjes vangen het vet en de saus op wat bij het bereiden vrijkomt. Je kunt dit eenvoudig reinigen na het grillen. De bakplaten kun je verwijderen en schoonmaken onder de kraan maar deze kunnen ook in de vaatwasser. Ik heb al enkele verschillende gerechten uitgeprobeerd uit de app tijdens de feestdagen. Fijn om te experimenteren met oneindig veel ideeën. Het enige nadeel van de grill vind ik het formaat betreft opbergen. Hij is erg groot en kan daardoor bij mij niet in mijn kastjes opgeborgen worden.